MALI RITUALI KOJI ŽIVOT ČINE BOLJIM

Suprotno popularnom uverenju da ćete svoj život i svakodnevne navike poboljšati i unaprediti samo ako preduzmete velike korake, dajemo vam nekoliko jednostavnih saveta kako da živite kvalitetnije, osećate se bolje i budete zadovoljni svojim životom.

Promenite ishranu – ubrzan način života doneo je mnogima i lošu i brzu ishranu. Da biste imali više energije od suštinskog je značaja da ishrana bude raznovrsna i balansirana. Potrudite se da svakoga dana pojedete barem jednu voćku za užinu, a da povrće bude zastupljeno barem u jednom od vaših obroka.

Svakog jutra pustite omiljenu pesmu – tako ćete dan početi veselo i opušteno, a pozitivna energija i dobre vibracije će vas držati i tokom celog dana. Muziku koju volite pustite sebi i nakon stresene situacije na poslu, u kolima dok idete sa jednog sastanka na drugi. Nemojte sebe „nagrađivati“ slatkišima i sličnim nezdravim stvarima, već muzikom koju volite.

Budite humani – pronađite način da pomognete drugima, novčano ili na neki drugi način. Ne bacajte staru odeću i obuću već to poklonite nekoj dobrotvornoj organizaciji. Isto možete da učinite i sa igračkama, nameštajem, ali i hranom. Uplatite, makar i simboličnu sumu, u neki fond za pomoć deci bez roditelja, na primer. Osim toga, razmislite da li u komšiluku imate stariju osobu koja živi sama, ponudite pomoć tako što ćete kupiti hranu ili samo praviti društvo uz šolju čaja.

Reciklirajte – učinite nešto za okruženje u kojem živite i poboljšajte kvalitet života sebi i drugima. Takođe, nemojte više da koristite najlonske kese, kupite nekoliko platnenih cegera, za svaku tašnu po jednu.  Da li znate da se svakog minuta u svetu proizvede milion plastičnih kesa, a jedna može da traje čak 1.000 godina dok se potpuno ne razgradi! Zato, nemojte da ih koristite, postoje mnogo bolji načini da ostavite trag za sobom.

Zagrlite nekog – psiholozi kažu da svakome od nas treba najmanje sedam minuta grljenja dnevno da bismo se osećali srećno. Takođe, nekoliko različitih istraživanja je dokazalo da zagrljaj umanjuje ili potuno eliminiše stres i anksioznost. Osobe koje se često grle ređe obolevaju od depresije, imaju uravnotežen krvni pritisak. Koliko je zagrljaj važan govori i činjenica da postoji Svetski dan grljenja koji se obeležava 21. januara. Ustanovljen je inicijativom američkog sveštenika Kevina Zabornija, koji je još 1986. godine zagovarao grljenje kao način borbe protiv nedostatka emotivnog kontakta.

 

Poklonite nešto dragoj osobi – s vremena na vreme napravite ili kupite sitnicu koja će obradovati osobu koja vam znači. Nije važno koliko ćete novca ili vremena potrošiti za to, važno je da vidite osmeh na licu onog ko je poklon primio. Zapamtite – nije bogat onaj ko ima mnogo, već onaj ko daje mnogo.

Šetajte – istraživanje urađeno na klinici “Mejo” je pokazalo da hodanje pomaže da održimo zdravu telesnu težinu, dobra je prevencija za brojna zdravstvena stanja, uključujući srčane bolesti i visok krvni pritisak, jača kosti i mišiće, popravlja raspoloženje… Šetnja je definitivno najlakša fizička aktivnost, za koju vam ne treba čak ni posebna oprema. Zato, šetajte uvek kada za to imate vremena – ako idete autobusom na posao izađite nekoliko stanica ranije, na primer, pred spavanje napravite nekoliko krugova oko mesta u kojem živite. 

Podelite:
Share on Facebook
Facebook